مربی و مدرس ارشد کشوری وازکتومی (بدون تیغ جراحی)-دکتر هادی افتخاری

مربی و مدرس ارشد کشوری وازکتومی (بدون تیغ جراحی)-دکتر هادی افتخاری


اختلال نعوذ زمانی پیش می‌آید که جریان خون به آلت تناسلی محدود شود که عوامل آن، چه جسمی یا روانی، می‌تواند پیچیده و متفاوت باشد. فاکتورهای مختلفی که روی سیستم گردش خون، سیستم عصبی و غده‌ها و سلول‌های هورمونی تاثیر دارند، می‌توانند باعث اختلاف نعوذ شوند یا در آن نقش داشته باشند.
یکی از عوامل خطر اختلال نغوظ که در بیماران کووید-۱۹ نیز ممکن است پیش بیاید، آسیبی است که به سیستم گردش خون و دستگاه تنفسی وارد می‌گردد.
مشخص شده است که ویروس کرونا دیوار داخلی یا لایه درونی رگ‌های خون را در سراسر بدن به شمول آلت تناسلی مرد مورد حمله قرار می‌دهد که می‌تواند باعث انسداد جریان خون گردد.
هرچند لخته‌های بزرگ خونی باعث حمله و سکته قبلی می‌گردد، اما باور به این است که آسیب‌های بیماری کووید-۱۹ به قلب ناشی از لخته‌های بسیار کوچک خونی است که رگ‌های بسیار نازک را در حجرات قلب مسدود می‌کند. دقیقاً چنین رگ‌های نازک و ظریف خونی در آلت تناسلی مرد بسیار زیاد است که در صورت محدود شدن جریان خون در شاهرگ‌ها سریعاً مسدود خواهند شد.
هرچند این یافته‌ها ممکن است در مورد اختلال نعوذ در بیماران کووید-۱۹ وضاحت بدهد، اما دانشمندان تاکید دارند که نیاز به تحقیقات بیشتری در مورد ارتباط بیماری کووید-۱۹ و اختلال نعوظ می‌رود و آن هم از یک فرد تا فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!